ماندگار سرویس

09124100143

تعمیر و رفع خطاهای رایج یخچال ال جی

اطلاع از علت خطاهای رایج یخچال ال جی ، کمک می کند زودتر علت آن کشف و رفع شود.
یخچال های ال ‌جی یکی از قابل اعتماد ترین یخچال ها می باشند. پیشرفته بودن آن ها به این معنا است که خود یخچال وضعیت همه سنسور ها را کنترل می کند و سیگنال خطا را روی صفحه نمایش الکترونیکی نمایش می دهد. برخی از کد های خطا را می توان با جدا کردن یخچال از برق و یخ زدایی یخچال برطرف کرد. اگر پس از روشن کردن مجدد آن، کد خطا دوباره روی نمایشگر نمایان شد، باید شروع به بررسی یخچال کنید تا علت آن مشخص شود. در این مطلب قصد داریم به بررسی خطا های رایج یخچال ال جی بپردازیم و نکاتی را در این مورد بیان کنیم.

خطا های رایج یخچال ال جی

یخچال های ال جی همانند سایر یخچال های ممکن است گاهی اوقات در حین عملکرد خود با اختلالات و مشکلاتی رو به رو شوند و خطا هایی را بر روی نمایشگر دستگاه نمایش دهند. در ادامه برخی از این خطا ها را بررسی می کنیم.

1. خطای FS

خطای FS نشان می دهد که سنسور دمای فریزر اتصال کوتاه داشته است. به دلیل این نقص، اطلاعات مربوط به دمای فعلی به پردازنده منتقل نمی شود و محفظه فریزر شروع به آب شدن می کند.

2. خطای rS

این خطا بدان معنی است که سنسور هوا در محفظه یخچال از کار افتاده است که با افزایش یا کاهش دما همراه است و می تواند باعث فاسد شدن مواد غذایی یا منجمد شدن آن ها شود.

3. خطای dH

خطای dH به این معنی است که سنسور سیستم یخ زدایی از کار افتاده است. در این موقعیت تغییرات دما در یخچال مشاهده می شود و برف و یخ روی دیوار ها تشکیل می شود.

4. خطای FF

این خطا نشان می دهد که موتور الکتریکی دستگاه از کار افتاده است. همچنین خطای FF ممکن است نشان دهنده خرابی فن در فریزر نیز باشد. خطای FF یک مسئله حیاتی برای وضعیت یخچال است، زیرا عملکرد آن به طور جدی مختل شده و دمای محفظه فریزر شروع به افزایش می کند. بنابراین، اگر متوجه شدید که یخچال ال جی شما خطای FF را نشان می دهد، باید دستگاه را خاموش کرده و با یک تکنسین تماس بگیرید.

اولین کاری که تکنسین در صورت وجوا این خطای در یخچال ال جی انجام می دهد این است که تیغه ها را از نظر یخ زدن بررسی کرده و سپس شروع به بررسی موتور می کند. خطای FF همیشه به معنای تعویض کامل قطعات نیست و گاهی اوقات ممکن است با تعمیر بخش های معیوب مشکل بطرف شود.

5. خطای dP

خطای dP نشان می دهد که موتور چک دستگاه معیوب است. این بخش به طور همزمان با فن حرکت می کند و وظیفه دارد که از ورود هوای گرم به داخل فریزر جلوگیری کند.

برای عیب یابی – تعمیر و رفع خطاهای رایج یخچال ال جی در تهران ، با ماندگار سرویس تماس بگیرید.

با ماندگار سرویس تماس بگیرید

تعمیرات تخصصی برد الکترونیکی – تعمیر یخچال – تعمیر ماشین ظرفشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *